Harris Charlaine: Veren voima (True Blood)

Harris Charlaine: Veren janoa Dallasissa (True Blood 2)

Harris Joanne: Appelsiinintuoksu

Harris Joanne: Suolaista hiekkaa

Hayden Torey: Aavetyttö

Hirvisaari Laila: Pihkovan kellot

Härkönen Anna-Leena: Heikosti positiivinen

Kostova Elizabeth: Historiantutkija

Meyer Stephenie: Houkutus

Meyer Stephenie: Epäilys

Meyer Stephenie: Uusikuu

Meyer Stephenie: Aamunkoi

Mosse Kate: Labyrintti

Snellman Anja: Safari Club

Tolkien J.R.R.: Taru sormusten herrasta

Williams Tad: Taru 3 miekasta 2; Kruunun perillinen

Williams Tad: Taru 3 miekasta 3; Miekan mahti

Williams Tad: Myrskyn silmä (Taru kolmesta miekasta 4)

Williams Tad: Taru 3 miekasta 5; Pimeyden käsi

19 kirjaa yhteensä. Ei ole kyllä tarkotus kerätä mitään mahtimäärää. Lukeminen on vaan aina kuulunu harrastuksiini. 

Viime vuonna sain päätökseen Twilight -sarjan, joka oli pitkään aikaan parasta lukemista.  Luetuksi tuli myös True Blood -sarjan siihen mennessä suomennetut versiot, sekä Ziinan suosittelema Historiantutkija. Siinä vampyyritarinoita kerrakseen! 

Suomalaista kirjallisuutta edustivat Hirvisaari, Snellman ja Härkönen.

Ulkolaisista kirjailijoista lukulampun alle löysivät tiensä Joanne Harris, Kate Mosse ja Torey Hayden, jonka lapsitarinat ovat aina yhtä koskettavia.

Ääneen sain vihdoinkin Nekulle hospotettua Tarun sormusten herrasta. En ollu sitä itekään vielä lukenu, enkä muista minä vuonna se alotettiin.  On muuten aika mielenkiintosta lukea useita sivuja kuvatonta tekstiä, jos väsyttää.  Lapset nauraa mulle vieläkin siitä, kun em. kirjaan kuului roskapönttöjä ja muuta siihen kuulumatonta. Silmät on auki, suu lukee, mut ajatus on jo ihan unten mailla ja kehittelee tarinaa eteenpäin.

Koska tykkään fantasiakirjoista (jos se ei vielä oo tullu selväksi) ja olen lukenu jo kaikki Ajan pyörä -sarjan ilmestyneet teokset, piti löytää jotain uutta.  Alotin Tad Williamsin; Taru 3 miekasta sarjan jo edellisvuonna ja nyt olen sitä jatkanu. Aluksi se oli vähä kummallinen, kun on lukenu muitakin fantasiaseikkailuja. Menee aikaa, että pääsee uuen jutun sisään.  Kyllä tää ihan ok juttu on, joskaan ei aiempien lukemieni seikkailujen veronen.

Jostain syystä minul on aina useampi keskeneränen kirja, joita luen fiiliksien mukaan.  Nyt lukusessa olevat näkyykin tossa sivupalkissa.  En muista olenko koskaan jättäny yhtään kirjaa kesken, joten tylsimpien kirjojen lukeminen kestää ja kestää.

Kirjoja on jonkinverran hyllyssä, mut olen yrittäny vältellä niiden ostamista.  Osan olen jopa lempannu kirppikselle lähteviin, jos ne ei oo tarpeeks hyviä ollakseen minun kirjahyllyssä.  Lisääntyvä osio on käsityökirjat ja toivelaulukirjat.  Luettavaa löytyy kirppiksiltä, kirjastosta, tai jonkun tutun hyllystä.

Koska olen LISTA -ihminen, olen tietysti laittanu ylös kaiken lukemani vuodesta 1982.... Siihen mahtuu aika valtava määrä kirjoja....