Kuten liikkumis"tilastot", tääkin on ns. pakollinen listaus. Koska ite niin tahon. :)

Lukeminen on viime aikoina jääny jotenkin vähiin, mut ei kuitenkaan kokonaan poiskaan. Hijalleen etenee kirja kerrallaan.  Yhessä vaiheessa mulla oli useampi kirja yhtä aikaa kesken, mut nyt ei oo kun 2, joista toinen on ollu jo pitempään tauolla. 

Hirvisaari Laila: Vienan punainen kuu. ÄÄNIKIRJA ks. alempana

Hogan Chuck: Vitsaus : Tää oli aika hassu juttu, kun meillä on ollu tää kirja tosi kauan ja päätin ottaa selvää, mikä se oikein on. Olin päässy puoleen väliin, kun aloin katella telkusta yhtä sarjaa, jota olin tallentanu jo monta osaa. Se oli se sama tarina! Oli aika outo yhteensattuma.  Ite kirja ei loppua kohti ollu kyl mitenkään järkevä, jos vampyyrikirjasta voi tätä sanaa käyttää. Tykkään fantasiasta, mut tää oli vähä överi.  Alku oli kyl aika jännittävä ja lupaava. 

James Peter: Kuolema kulkee kannoilla: Murhatutkimukset ja jännärit voi olla joskus tosi hyviä. Tää ei oikein ollu, vaikka kirjottajalta on hyviäkin ilmestyny. 

Karjalainen Elina: Tärisevä enkeli ja muita juttuja : mukavia, tavallisia tarinoita ja pohtimisia kirjoittajan arjesta. 

Kettu Katja: Kätilö  : Luin, kun tätä mainostettiin. En oikeastaan tykänny tästä. Ihan lopussa voi sanoa, että kirjassa oli tietynlaisia kerrostumia, jotka hiljalleen paljastu. Ei silti minun suosikki. En jaksanu mennä kattomaan ees elokuvaa, kun kirjakaan ei ollu hyvä. 

Lehtolainen Leena: Luminainen

Lehtolainen Leena: Väärän jäljillä  : Lehtolaisen kirjat on ihan ok. Kerronta on sellasta tavallista ja kuvataan myös tutkijan arkea. 

Marklund Liza: Panttivanki : Näistä kirjoista oon aina tykänny. Tälläkin hetkellä on yks kesken. 

McCourt Frank: Seitsemännen portaan enkeli : tän kirjan lukeminen kesti valtavan kauan. Oli jotenkin hidasta luettavaa. Toisaalta loppua kohti tässäkin juoni alko kerrostumaan kiinnostavalla tavalla. Päähenkilö sai elämänsä jonkinlaiseen järjestykseen ja käsitykseni mukaan kirjoittaa kirjaa omista kokemuksistaan ja elämästään köyhässä Irlannissa. 

Roberts Nora: Morriganin risti : tää oli eka osa tätä sarjaa. Tavallaan ihan ok, mut jotenkin sekava vampyyritarina, johon oli kyllä haettu historiapohjaa alun kerronnassa.  Ehkä joskus luen jatkoa, jos osuu käsiin kirjastossa. 

Tolkien: Hobitti, sinne ja takaisin ÄÄNIKIRJA: Eka äänikirja, jonka oon kuunnellu kokonaan. Yritin aiemmin Sinuhea, mut ei iskeny, vaikka oon lukenu sen. You Tubesta löyty yllättäin Taru sormusten herrasta äänikirja (ihan muuta juttua ettiessä). Olen senkin lukenu, mut innostuin kuuntelemaan. Monta tuntia ehin kuunnella ja sit se katos!  Lähin kirjastosta ettimään, mut ei ollu. Tää Hobitti löyty. Tän jälkeen yritin yhtä toista, mut ei se taas innostanu.  Hirvisaaren kirjan kuuntelin myös kokonaan, vaikka oon lukenukin. En oikein löydä kirjastosta niin kiinnostavaa kuunneltavaa, kun toivoisin.  

Utrio Kaari: Vaskilintu  : oli oikein mukavaa luettavaa pitkästä aikaa.