Vihdoin sain tehtyä peukalot valmiiksi! Kylläpä kesti. Lapaset seisoi useamman kuukauden oottelemassa mokomia peukkuja. 

2015-08-03%2010.33.42.jpg

Malli on ostettu Ravelvysta.

Olen aika vähän tehny näitä kirjoneulejuttuja, mut edellisessä työssä kävi selväksi, että tarviin isommat puikot, kun käsiala on niin kireä.  Joku antoi minulle vielä sellaset ohjeet täälä blogissa, että yksväriseen pienemmät ja kirjoneuleeseen taas isommat. Nyt en kyl enää muistakaan, teinkö varret pienemmillä, nro 3 puikoilla, vai teinkö nää kokonaan 3½ puikoilla.  Tarviin siis ½ numeroo isommat, jotta kuvio olis riittävän joustavaa. 

No senhän arvaa mitä silloin käy. Lapasista tulee tietenkin liian isot. Lanka on Nallea ja Woolia, joita normaalisti neulon kolmosilla. Tajusin kokoeron tuolla kuvion kohalla, mut en voinu siitä enää pienentää, joten jouduin typistämään kärkeä vähä hölmöllä tavalla. Silti nää on aika isot. Ison miehen kokoa. Seuraavissa lapasissa täytyy ottaa pois tuola pöllön keskivartalon kohilla. Peukusta tuli ihan siedettävä, kun oli tää tieto jo olemassa. Siinä nappasin alaosassa pari kerrosta pois ja tein koko peukun loppuun asti ohjeen mukaan. 

2015-08-03%2010.34.28.jpg

Mutta! Nyt ne on valmiit! Jippii. Näitä oli aluksi tosi kiva tehä, kunnes päästiin kärkikavennuksiin ja lopulta peukkuihin. :) 

Mulla on muistikuva, että tää ohje ois ollu himpun verran halvempi kun ostin nää.  Tai mieshän näitä mulle ostelee, kyn pyyän. :)  Mulla ois monta oottelemassa, kun sain synttärilahjaksi aiemmin kesällä valita, mitä haluan.  Kaikissa malleissa ei oo peukkua, joten ne saattaa valmistua vähä nopeammin. :)