Välillä on kiva kokeilla jotain yllättävää, jota ei ollu alun perin ollenkaan tarkotus tehä. Tuttava vinkkas minulle ihan muuten vaan kuvan Lily of the Valley -sukista.  Ajattelin yllättää itseni ja hänet tekemällä ne oikeasti. Ostin mallin ja langat. Värit ei oo ihan samat, kun en halunnu tehä jalkateristä eri värisiä. 

Pitsiosat neuloin suositeltua 2,5 puikkokoa isommilla, eli kolmosilla, ja sain silti sukansuusta aika kireän. Luotin / luotan silti siihen, että kyllä ne siitä vähän venyvätkin.  Pitsireunus on ihan mukavaa vaihtelua ainaiselle joustinneuleelle. Kirjoneuleessa käytin suosituskokoa 3,5 ja jalkaterässä olis pitänyt palata 2,5:een, mut käytin kolmosia. 

Kantapää oli minulle uudenlainen, tiimalasikantapää. Eka sukka meni ihan ok sen osalta, mut toisessa tajusin, että olin kuitenkin tehny ekan vähän väärin. Koska se kuitenkin toimi, tein toisen samalla tavalla väärin. :) 

Tein näitä sukkia kuukauden! Into katosi ekan sukan varren aikana, kun tajusin pohkeen olevan aivan liian leveä.  JOS (mitä ei tapahdu) tekisin toiset, osaisin muokata silmukkamäärää paremmaksi. 

Neuleessa käytettiin siis kolmea eri väriä, mutta käytin yhtä aikaa vain kahta, joka tarkoitti sitä, että tein jälkipistoilla pienen osan valmiisiin sukkiin. Ohjeessa annettiin oikeastaan vapaat kädet kuvion muokkaamiseen, jopa niin, että kuvion olisi voinut kokoknaan pistellä jälkikäteen. 

Tein nää sukat itelleni, koska en voinu ees kuvitella niiden istuvan kenellekään kunnolla, antaakseni niitä ees lahjaksi.  Nytpä kävi kuitenkin niin, että tuttava ihastui niihin ja halusi ne itelleen, vaikka pohje oli hänellekin liian leveä. Ite olen vaan ilonen, että ne sai rakastavan kodin jostain muualta. :) Muutto kävi kuitenkin niin nopeasti, että en ehtiny ees punnita niitä, mutta laitan langankulutukseen keskimääräisen 200g (vertailin muihin samasta langasta neulottuihin sukkiin ja kokoihin).  Nopeudesta johtuen jäi minulle myös kuvapuoli vähän heikoille kantimille.

2016-09-08%2017.40.14.jpg

Ylempi sukka on takaa päin ja alempi edestä. 

Ehkä voin joskus käyttää pitsireunusta ja erillistä kuvio-osuutta johonkin muuhun neuleeseen. Eihän sitä koskaan tiiä. Nyt olen vain tyytyväinen, että olen päässy tekemään jotain ihan muuta. :)