En oo koko vuodessa ommellu vielä mitään valmista!! Enkä myöskään virkannu!! 

Ompeluinspis on heränny pikkuhiljaa, kun autopenkkiprojekti on venyny. On tullu fiilis, että pitäis ommella jotain "järkevämpää".  Oikeammin mukavampaa ja minua koskettavampaa. :)  Autonpenkit on jo loppusuoralla, mut eivät vielä valmiit. 

Minulla on yks tunikamallinen T-paita, joka on alunperin ollu pitkähihanen, mut olen joskus leikannu hihat poikki. Tykkään paidasta kovasti ja olenkin haaveillu, josko saisin ommeltua samanlaisen itekin. 

Ensin piti pengata ihan älyttömän kokosta kangasvarastoani, joka sisältää sekä varsinaisia kankaita, että vanhoja vaatteita, joita olen aikonut korjata, tai uusiokäyttää. No eihän siellä nyt tietenkään ollu sopivaa... 

Ompelulankaostoksilla löysin sitte tätä kangasta palan. Taitaa riittää vielä toiseenkin paitaan. 

2016-08-17%2019.22.21.jpg

Toiveet ei ollu kovin suuret, kun jousto-ommel on aina ollu mulla vähä hakusessa. Nyt se kuitenkin onnistu mielestäni hienosti!  Kauluksessa ois ihan vähän toivomisen varaa, mut se kelpaa noinkin.  Helma on sivuilta epäsymmetrinen. Kankaan leikkasin ihan vaan niin, että vanha paita oli siinä päällä mallina. Sitten vaan saumurilla saumat ja reunukset sillä joustotikillä. Helppoa ja nopeaakin vielä. :)