Eilen oli töissä ihan hulabaloo-iltavuoro. Ei tarvinnu paljo taukoihi käyttää aikaa. Pyörällä oon tosiaan ajellu lähes aina töissä viime aikoina. Tänää huomasin että avaimistani on hävinny auton kakelämiskä, eli se millä saa ovet auki ja varashälyttimen pois päältä. Tosi kiva, kun ei mitään hajua, milloin se on hävinny, kun en oo ees autolla ajanu. Se kake on muutenkin ollu oikein murheenkryyni, kun olen ettiny sitä ennenkin. Nyt en löydä. Ärsyttää ihan älyttömästi. Huuto Taidan viedä kirpputorille koko auton!!

Tänään olin Nekun kanssa musiikkiopistolla kuuntelemassa, kun hän suoritti 1/3 soiton perustutkinnon asteikko-osuutta. Hyvin meni. Varsinainen koetilaisuus on ensi tiistaina.  Tytöllä on ihan käsittämättömän hyvä muisti opetella kappaleita ulkoa. Minulle se oli aikoinaan ihan täyttä tuskaa.

Kokeen otti tänään vastaan eräs pianonope, jonka tunsinkin yllättäen vuosien takaa. Olin silloin ite mus.opistossa ja hän säesti pianolla minun huilukappaleita. Tein jo silloin kovasti käsitöitä ja olin ommellu itelleni semmosen mustavalkosen paitapuseron.  Tää opettaja näki sen ja ihastu ikihyviksi. Hän tilas itelleenkin samanlaisen, jonka sitten teinkin.  Se oli sinänsä erikoista, etten koskaan oo ihmeemmin ommellu tilauksesta mitään. Paita oli kuitenkin just sopiva.  

Neulomalla olin myös tehny omalle huiluopelleni villapaidan. Nekku kävi yhen kaverinsa huilutuntia kuuntelemassa tässä kerran ja oli sama ope, kun minulla oli ollut. Hänellä oli vieläkin se sama neule päällä!  Tää selvis, kun Nekku oli kertonu sille opelle, että hänen äitinsäkin on ollu tällä oppilaana. Se oli minusta aika hieno juttu! Olen ollu mus.opistossa yli 20 vuotta sitte...

taka%20002.jpg

Tässä nyt vähä taltioitua kuvatiedostoa. Mustaa Rose Mohairia hankin siis aiemmin mainittua villatakkia varten. Pitää vielä käydä sovittamassa omaani tän henkilön päälle, jolle ois tarkotus tehä.  Toi punanen tossa oikeella on sen Nekun neulehameen alku.  Vihertävä Nalle on ihanaa, mut en vielä tiiä mitä siitä tekisin.  Oottelen inspiraatiota.

Ton vaaleenpunasen alun on tehny Nekku, kun innostu neulomaan. Koulussakin oli jotain alotettu. Tekevät kuulemma jonkin eläimen. Kuulostaa aika vaikeelta ekaksi työksi, mut en tiiä minkälaisesta on kyse. Se oli kuitenkin outoa, että hän loi silmukat yhdellä langalla! Olin ihan varma että pieleen menee, mut ei menny. Olenko jotenkin vanhanaikanen, kun luon kahella langalla??? Miten te oikein luotte?